partnerzy partner - SM Swarzędz partner techniczny - Inea

MUZEUM W SZRENIAWIE GRA DLA WOŚP

MUZEUM W SZRENIAWIE GRA DLA WOŚP
Udostępnij

Muzeum Narodowe Rolnictwa w Szreniawie mocnym akordem dołącza do grona wszystkich wspierających tegoroczną akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która zbiera fundusze na rzecz oddziałów dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.

Warto przypomnieć, że w swojej ponad 55 letniej historii, szreniawska placówka wielokrotnie organizowała i brała czynny udział w różnych przedsięwzięciach charytatywnych na rzecz dzieci i osób niepełnosprawnych.

Naszym wkładem w obecny - 29 Finał WOŚP jest zorganizowanie licytacji na portalu internetowym Allegro. Przedmiotem aukcji będzie nieodległa w czasie przejażdżka zabytkową, ponad stuletnią lokomobilą „Hipoliną” znajdującą się w zbiorach Muzeum.

Zebrane środki zasilą akcję organizowaną rokrocznie przez Jurka Owsiaka. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy pomóc w dobie pandemii tak szerokiemu gronu dzieci, wspierając tę wzniosłą inicjatywę.

Organizowana przejażdżka na terenie naszego Muzeum to ogromne wydarzenie na skalę kraju. Jest to wyjątkowa atrakcja dla osób zwiedzających, ale i zainteresowanych rewolucją przemysłową jak miała miejsce na przełomie XVIII i XIX wieku na świecie. Wtedy to zastąpiono siłę roboczą w postaci koni i wołów - lokomobilami. Dokonał się ogromny postęp we wszystkich dziedzinach życia ludzi. Oprócz przemysłu lokomobile znalazły się w rolnictwie i to szeroko rozumianym.

W największym skrócie: nasz obiekt biorący udział w licytacji to samobieżna lokomobila EM wyprodukowana w 1919 roku w fabryce Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Jedenastotonowy kolos, o kotle mieszczącym około 600 litrów wody i potrzebującym 120 kg węgla oraz od 2 - 4 godzin pracy na jego rozpalenie. Para przegrzana osiągała około 320˚C, a ciśnienie nie przekracza 13 atmosfer W okresie międzywojennym Cegielski pozostał jako jedyny polski producent mobilnych lokomobil, nazywanych „lokomotywami drożnymi” czy „parowozami drogowymi”. Maksymalna prędkość 10km/h, może nie wydaje się demoniczna, ale biorąc pod uwagę masę pojazdu, stan ówczesnych dróg i zastosowane hamulce, to jak na tamte czasy była to dość wystarczająca prędkość. Była dostosowana do ciągnięcia sporych ciężarów, tu fabryka dopuszczała nawet na płaskim podłożu 60 tonowe ładunki.

Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w naszej licytacji, która znajduje się pod linkiem:

https://allegro.pl/oferta/przejazdzka-100letnia-lokomobila-hipolina-10082634981

Sprawmy by dzięki naszej inwencji jeszcze głośniej rozbrzmiała szczytna idea przyświecająca

Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy.

Zobacz również:

Zobacz wszystkie
Zamknij X
Nasza strona korzysta z ciasteczek (ang. cookies) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.